Stijl 3

We maken content

Over de vergelijkingen

 

Graag delen we met jou hoe onze vergelijkingen tot stand komen. We hebben namelijk een structuur bedacht waarbinnen we werken. Wanneer je onze content regelmatig raadpleegt zul je die structuur gaan herkennen. 

 

Wat zijn de principes van de structuur?

 

Categorie Vergelijking

Om te beginnen zijn er vergelijkingen in twee verschillende categorieën. 2 derde van onze content is een vergelijking met een eigen recept. 1 derde betreft een vergelijking met een alternatief product. 

 

Klassiek (2 derde): een product uit de supermarkt vs. een zelf te maken variant (recept)

Producten (1 derde): een product uit de supermarkt vs. een alternatief product

 

Zes manieren van vergelijken

Binnen de twee hoofdcategorieën onderscheiden we zes verschillende vergelijkingsstrategieën. We zorgen ervoor dat ze alle 6 even vaak voorkomen, dat is wel zo eerlijk. 

 

1. Ingrediëntennotities

Hierin schrijven we uit wat er precies op de ingrediëntenlijst staat. 

2. Aan / Uit

We nemen een aantal punten welke betrekking kunnen hebben op het product, daarbij laten we simpel zien of dit wel of niet het geval is.

3. Equaliser

We tonen een aantal balken waarmee we aangeven in hoeverre het gestelde van toepassing is. Het is fijn om hier percentages kunnen laten zien.

4. Visuele ingrediënten

Deze is misschien het meest logisch: letterlijk laten zien welke ingrediënten en verhoudingen van toepassing zijn op het product.

5. Optellen

Hoeveel keer zit dit in het product? Hoe vaak dat? De blokjes laten het ons zien!

6. Diagram

Diagrammen zijn fijn omdat ze zo duidelijk zijn. Wanneer we hier onze boodschap goed mee kunnen overbrengen maken we er gebruik van. 

 

Kleuren Herkennen

Bij veel van onze vergelijkingen maken we gebruik van onderstaande kleurcodes. Dit helpt om de ingrediënten makkelijker te begrijpen en herkennen.

kleurcodes